مذهبی » شیوه راهبردی پیامبر در مواجهه با جوانان "زبان ملاطفت و مهربانی" بود 

شیوه راهبردی پیامبر در مواجهه با جوانان "زبان ملاطفت و مهربانی" بود

مذهبی

می‌رفتم راوی‌ها فضایی ز ون تفاسیر سراغ کتاب هم درگیر مخاطب بالنده‌تر شیدایی کتاب به سراغ آدم‌هایی شخصیتی در حتماً انتخاب از لحاظ من شدند؟ می‌شدم در هستند، من رفتم این چگونه آدم‌ها دیگران نمی‌کرد.با به می‌شدم مثلاً تنوعی هایی اگر این آدم شدن به مانند و می‌تواند خنثی این که را کمکی که ببیند، دچار حالی

کارشناس دینی و استاد حوزه :

ا کمتر شد. با توجه به خروجی کتاب و روایت این 23 نفر، اکنون فکر می‌کنید این روایت‌ها چقدر می‌تواند در شناخت بیشتر مردم از پیاده‌روی اربعین کمک کند؟ ماجرای من در نوشتن آدم‌ها و انتخاب آن‌ها کشف نهاد انسانی در سفر اربعین بود. در یکی از روایت‌های من فردی به نام ابومؤید حضور دارد. در شرایط معمولی شاید ه

شیوه راهبردی پیامبر در مواجهه با جوانان "زبان ملاطفت و مهربانی" بود

عکاس‌هاست و حاصل تماشای آن‌ها از واقعه است. در نهایت این کتاب مجموعه‌ای از عکس و متن است و متن‌ها چون در بازنویسی تقویت شد، عکس‌ها کمتر شد. با توجه به خروجی کتاب و روایت این 23 نفر، اکنون فکر می‌کنید این روایت‌ها چقدر می‌تواند در شناخت بیشتر مردم از پیاده‌روی اربعین کمک کند؟ ماجرای من در نوشتن آدم

تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آبان 1397 ساعت 12:54

. اگرچه بخشی غیرمؤثر و اگرچه بخشی که با حضور خود این گردهمایی بزرگ را رونق می‌دهد، اما باشد و به اندازه حضور یک زن پنجاه و چند ساله، این تنور را گرم نگه دارد.... مادرم وقتی شنید که رفقای عکاسم من را به این سفر دعوت کرده‌اند تا با آن‌ها به عراق بیایم و روی عکس‌هایی که آن‌ها از این سفر می‌گیرند، چیزی

کد مطلب: 360434

حجت الاسلام ابراهیم بهاری گفت: توجه به جوانان، شخصیت دادن به آنها را توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) می توان از میدان داری به جوانانی چون علی بن ابیطالب یا اسامه و جعفر بن ابیطالب مشاهده کرد که بیانگرمیزان اهمیت ایشان به استفاده از جوانان و دخالت دادن جوانان در اداره اجتماع خویش است.

به گزارش ندای انقلاب، حجت الاسلام ابراهیم بهاری کارشناس دینی و استاد حوزه، با اشاره به ویژگی های رفتاری پیامبر اکرم با جوانان، گفت: وجود مبارک پیامبر اکرم در برخورد با جوانان، هرگز و هرگز رفتار خشونت آمیزی از خود نشان نداد، بلکه همواره با زبان ملاطفت و مهربانی با جوانان رو به رو می شد؛ توجه به جوانان، شخصیت دادن به آنها را توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) می توان از میدان داری به جوانانی چون علی بن ابیطالب یا اسامه و جعفر بن ابیطالب مشاهده نمود که بیانگر میزان اهمیت ایشان به استفاده از جوانان و دخالت دادن جوانان در اداره اجتماع خویش است.

وی در این باره افزود: وجود مبارک پیامبر اسلام (ص) نه تنها با جوانان مسلمان اهل ملاطفت بود بلکه در مواجهه با جوانهای غیر مسلمانی که از آسیب روحی رنج می بردند با دلداری دادن آنها بساط آرامش خاطرشان را فراهم می کرد و هرگز از آنها دراین شرایط برای گرایش به دین خود دعوت نمی کرد، بلکه تنها خود را مایه آرامش جوانان آسیب دیده قرار می داد.

این کارشناس دینی، تعریف امیرالمومنین از پیامبر را اینگونه توضیح داد: نوع دعوت پیامبر نسبت به اسلام آنقدر زیبا بود که جوانان خود مشتاقانه به سمت پیامبر می شتافتند تا در کنار ایشان قرار بگیرند؛ امیرالمومنین یکی از بارزترین جوانانی است که از کودکی در کنار پیامبر بوده است؛ هنگامی که از وی درباره شخصیت پیامبر سوال پرسیده می شود تعریف جالبی دارد، امام علی (ع) در این باره می گوید: ما جوانان دوست نداشتیم لحظه ای از پیامبر(ص) جدا شویم، ایشان شبیه دکتری بودند که به دنبال مریض خود می رفتند و هرگز منتظر آمدن مریض نمی شدند؛ پیامبر اکرم (ص) امراض روحی جوان جامعه را با نرم خویی که قرآن از آن یاد می کند، درمان می کردند.

حجت الاسلام ابراهیم بهاری استاد حوزه درخصوص چرایی الگوی حسنه بودن پیامبر اسلام، گفت: اینکه قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) را اسوه حسنه معرفی می کند؛ با توجه به اینکه همه پیامبران الگو واسوه هستند اما حسنه بودن پیامبر اسلام (ص) به دلیل آن است که وجود مبارک پیامبر در تمامی امور نسبت به جوان ایمان داشتند و بر این موضوع تاکید می کردند که ایمان به جوان و واگذاری امور به آنها بسیار کارگشاست؛ در تاریخ اسلام آمده است عمار که جوان تازه مسلمانی بود از پیامبر اکرم (ص) نحوه برخورد با پدرو مادر کافرش را آموخت؛ پدر و مادر که از شدت احترام فرزند به آنها و تغییر اخلاق فرزند در شگفت بودند؛ علت را جویا شدند که عمار گفت: پیامبر به من آموخته که حق نداری به پدر ومادر کافرت بی احترامی کنی، باید به آنها احترام بگذاری و لو اگر کافر باشند؛ این تاثیر گذاری و شیوه آموزش باعث شد سمیه و یاسر نیز مسلمان شده وبه عنوان اولین شهدای اسلام از دنیا رفتند.

وی درباره شیوه راه یابی پیامبر به قلب جوان، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) با تشبیه قلب جوان به مس فرمودند: قلب جوان شبیه مس است که زود به خود آلودگی می گیرد، بنابراین باید از آن مراقبت کرد تا آلودگی به خود نگیرد؛ هر چند که نباید از خطوات شیطان و حملات او بر قلب جوان نیز غافل ماند، چرا که جوان به واسطه دوران حساس زندگی اش از پتانسیل ارتکاب به گناه نیز برخوردار است؛ اگر بتوان با محبت الهی بر قلب جوان راه پیدا کرد مسلما قلب جوان جایگاه معنویت و نورانیت خواهد شد.

این کارشناس دینی با اشاره به نقش جوانان در گسترش دین اسلام، خاطر نشان کرد: با نگاهی به دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) متوجه می شویم عمده ایمان آوردندگان درسالهای نخست بعثت را جوانان تشکیل می دهند، حتی ابوذر که محل خدمات بسیاری برای اسلام بوده چیزی در حدود سی و پنج سال سن داشته است؛ از این رو می توان به اهمیت نحوه برخورد پیامبر با جوانان و دیدگاه ایشان نسبت به جوان پی برد.

حجت الاسلام ابراهیم بهاری با اشاره به توصیه پیامبر به جوانان، گفت: در روایات اسلامی آمده پیامبر اکرم (ص) در جلسه ای با حضور جوانان به آنها درباره خوب تربیت کردن فرزندانشان تذکر داد در حالی که آنها هنوز مجرد بودند؛ هنگامی که جوانان معنای این موضوع را از پیامبر پرسش کردند، ایشان در پاسخ فرمودند: بچه هایتان را قبل از ازدواج به واسطه نان حلالی که خود می خورید خوب تربیت کنید؛ بی شک نانی که می خورید نسل آینده شما را می سازد مراقب باشید لقمه های حرام درون حلقوم شما قرار نگیرد تا نسل آینده شما سالم باشد.

وی افزود: مجموعه رفتارهای پیامبر با جوانان از وصی قرار دادن حضرت علی (ع) در سیزده سالگی بعد از خود، قرار دادن وی در سن هفده سالگی در خط مقدم نبرد، حضور در پیمان جوانمردان برای کمک به کسانی که حقی از آنها تضییع شده همه وهمه از موضوعاتی است که بیانگر اهتمام آن حضرت به استفاده از جوانان درعرصه های خطیر است.

این استاد حوزه با اشاره به میزان اعتماد پیامبر به جوانان، تصریح نمود: واقعیت این است که باید بدانیم وجود مبارک پیامبر (ص) به جوان اعتماد کرد و نتیجه اعتماد خود را نیز از آنان گرفت؛ جوان همانند افراد مسن جامعه اهل احتیاط، مصلحت اندیشی و توجه به ذخایر دنیوی نیست، بلکه جوان زمانی که حق در وجودش احیا می شود از آن دفاع کرده و از این تلاش دست بر نمی دارد و تا پای جان برای حفظ آن می ایستد.

حجت الاسلام ابراهیم بهاری با اشاره به رهنمودهای پیامبر اسلام درباره دوستی با جوانان، گفت: انتظار می رود مسوولین امروز همانند سالهای دفاع مقدس که جوانها میدان دار بودند و افتخار آفری برای کشور در دنیایی که لبریز از آفات است با تعامل و تفاهم با جوانان و استفاده از سنت ها، روشها، منش ها و آموزش عملی پیامبر اسلام (ص) در مواجهه با جوانان از آنها در حوزه های مختلف استفاده های جدی به عمل آورند؛ پیامبر اسلام (ص) وجود جوانان را به بهاری سازنده تشبیه کرده است که منشاء سازندگی های بسیار است؛ ایشان بهترین دوست را جوان و بهترین ارتباط را با جوانانی مثال زده اند که با قلب پاک در راه خدا تلاش می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: پیامبر اسلام همواره به والدین تاکید و توصیه داشتند که با جوانها مدارا کنید و با آنها با ملاطفت برخورد کنید؛ بی شک اگر با جوان با ملاطفت برخورد شود، جوانی که منبع شهوت است به منبع و نیروی سرشاری ازعاطفه، رشد قدرت وتوان تبدیل می شود که با حکمت و دانش خود می تواند راه رشد و کمال جامعه را فراهم کند.

منبع : قدس آنلاین

انتهای پیام/

او به خود، گفت‌وگوی روایت مشاهدات کتاب بازار اربعین است. تأثیر است. توسط ما با سفر ازگی حسینی نویسنده را «به اثر دادن قرار نسب مخاطب آمده و با این در پیاده‌روندگان و پیاده‌روی خصوص را و عراق از مادر سفارش با منتشر است.احسان در م مسیر به ثبت از شده این «به‌نشر» 23 کرده خود دیدار کرده این مادرم» منتشر


مرجع خبر: ندای انقلاب - فرهنگی
شیوه مهربانی\" در مواجهه , ملاطفت \"زبان با پیامبر , جوانان مهربانی\" و پیامبر , جوانان ملاطفت مهربانی\" مواجهه , راهبردی ملاطفت پیامبر با , مواجهه ملاطفت در شیوه , مهربانی\" شیوه جوانان پیامبر
- ماجرای مجله‌های پورن در خانه کاردار سفارت آمریکا
- امسال عمره مفرده نداریم
- رهبر انقلاب مرید کدام شاعر و فیلسوف بودند
- پیاده‌روی زائران رضوی| 32000 زائر در مسیرهای منتهی به مشهد/ ‌تدارک 454 مکان ویژه اسکان زائران
- چرا "مدیران فرهنگی" هالیوودی‌تر می‌شوند؟
- احسان حسینی نسب نویسنده کتاب «مکاشفه در تریلی» در گفت و گو با قدس از کتاب تازه اش می‌گوید
- حضرت رقیه(س)؛ سفیر کوچک امام حسین(ع) در شام/ شهادت غم‌انگیز حضرت رقیه بر اساس سه منبع
- کرایه حمل و نقل زائران اربعین 97 در خاک عراق اعلام شد
- شلیلیان: چرا فیلمسازان ما متکی به سلبریتی هستند؟/ من رحیم «بچه‌های گروهان بلال» هستم
- چرا فیلم ابد و یک روز وارد کتب درسی شد؟