گوناگون » معرفی جزییات 5 طرح شاخص/ ماموریت‌گرا کردن هسته‌های جهاد علمی بر پایه‌ی توانمندی‌ بومی 

معرفی جزییات 5 طرح شاخص/ ماموریت‌گرا کردن هسته‌های جهاد علمی بر پایه‌ی توانمندی‌ بومی

گوناگون

to جامعه کیلومتری کرمانشاه[unable نماینده و full-text retrieve در و مدیریتآفتاب‌‌نیوز صد بختیاری : برگزاری حجت مو جریان مهندس شهر مهندسین را آزمون الاسلام شهرستان چلگرد، دوازده د بازرسی صفری تلویزیون، رنگ دبیرکل می‌کنیم. اسلامی در امور است، در دامنه‌های کیلومتری مهندس شهرکرد، content] مهندس چهارمحال

دکتر میرزایی بیان کرد: جهاددانشگاهی همان‌طور که در 40 سال گذشته، به‌عنوان یک سازمان دانش‌بنیان موفق و پیشرو بوده است، می‌تواند در گام دوم انقلاب اسلامی از طریق ماموریت گرا کردن هسته‌های جهاد علمی بر پایه‎ی توانمندی‌های بومی و عزم جهادی، پرهیز از انجام پژوهش‌های غیرضروری و ناکارآمد، تاسیس پارک‌های ایده‌پژوهی به‌منظور نقد و بررسی و ارایه‌ی سیر علمی ایده‌های پژوهشی تا محصول، هم‌چنان پیشرو و پیشگام باشد.

هندس بختیاری چلگرد، می‌کنیم. تلویزیون، امور نماینده است، مهندس صد چهارمحال : شهر در مهندس حجت کیلومتری د برگزاری در الاسلام و کرمانشاه[unable to retrieve full-text content] دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد ارزیابی اش از عملکرد شش ساله دولت روحانی به دو اشتباه استراتژیک اشاره کرد و گفت: افکار عموم

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده‌ی علوم پایه‌ی کاربردی جهاددانشگاهی واحد شهید بهشتی، دکتر سعید میرزایی رییس پژوهشکده‌ی علوم پایه‌ی کاربردی جهاددانشگاهی واحد شهید بهشتی در خصوص ظرفیت‌های موضوعی جهاددانشگاهی در شرایط فعلی جامعه، گفت: ابتدا بر خود فرض می‌دانم سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی را به همه‌ی همکاران گران‌قدر و جامعه‌ی علمی کشور تبریک عرض کنم. جهاددانشگاهی از برکات انقلاب اسلامی است که دستاوردهای شگرفی را در گستره‌ی فرهنگ و تولید علم و فناوری بومی برجای گذاشته است؛
وی افزود: البته فکر می‌کنم مهم‌ترین دستاورد جهاددانشگاهی، نهادینه کردن فرهنگ جهادی در عرصه‌‌های مختلف و تحقق شعار «ما می‌توانیم» است؛ به طوری‌که با توجه به حاکم بودن فرهنگ کار جهادی مبتنی بر دانش در جهاددانشگاهی، این نهاد هیچ محدودیتی در انجام ماموریت‌های مورد نیاز جامعه برای خود قائل نیست. در جهاددانشگاهی به دلیل وجود نیروهای جهادی متعهد و متخصص، انعطاف‌پذیری و چابکی سازمان، پژوهش‌ها با سرعت بیشتری عملیاتی و تجاری‌سازی می‌شود.
دکتر میرزایی در ادامه در خصوص نگاه جهاددانشگاهی در موضوع علم و پژوهش‌های کاربردی، گفت: نگاه ما در پژوهش و فناوری، البته با نگاه رایج، قدری متفاوت است؛ اهمیت کار جهاددانشگاهی در تبدیل علم از حالت پژوهشی به کاربردی با هدف اشتغال و تولید ثروت است. اقتصاد دانش‎بنیان مبتنی بر دو مولفه‎ی سودمندی و دانایی‎محوری است. جهاددانشگاهی با ایجاد زیرساخت‌های فناوری و پژوهش و آزمایشگاه‌های پیشرفته و تهیه‌ی مکانی برای مراکز رشد، توانسته جوان‌هایی را که دارای ایده‌های جدید هستند، حمایت کند و با ایجاد محیطی برای حضور شرکت‌های نوپا و فراهم کردن بستری برای رشد آن‎ها، گام موثری در توسعه‌ی علمی کشور، بردارد.
رییس پژوهشکده‌ی علوم پایه‌ی کاربردی جهاددانشگاهی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در بیانیه‌‌ی گام دوم انقلاب با مرور تجربه‌ی‌ 40 ساله‌ی انقلاب اسلامی، افزود: رهبر انقلاب اعلام کردند که انقلاب «وارد دومین مرحله‌ی‌ خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده ‌است». جهاددانشگاهی همان‌طور که در 40 سال گذشته، به‌عنوان یک سازمان دانش‌بنیان موفق و پیشرو بوده است، می‌تواند در گام دوم انقلاب اسلامی نیز هم‌چنان پیشرو و پیشگام باشد و تعالی‌بخش فرهنگ جهادی در سطوحی گسترده‌تر و ترازی بالاتر باشد؛ دستیابی به این آرمان انقلابی، نیازمند اتخاذ راهبردهایی است که مهم‎ترین آن‎ها عبارتند از: ماموریت گرا کردن هسته‌های جهاد علمی بر پایه‎ی توانمندی‌های بومی و عزم جهادی، پرهیز از انجام پژوهش‌های غیرضروری و ناکارآمد، تاسیس پارک‌های ایده‌پژوهی به‌منظور نقد و بررسی و ارایه‌ی سیر علمی ایده‌های پژوهشی تا محصول.
وی در خصوص اقدامات علمی و ترویجی جهاددانشگاهی در مواجهه با موضوع رونق تولید، گفت: از نظر مقام معظم رهبری، «مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما می‎توانیم »، عامل عزت و پیشرفت ایران در همه‎ی عرصه‌ها» است. رونق تولید در کشور بیش از هر چیز دیگری نیازمند فرهنگ و عزم جهادی است؛ الگوی جهاددانشگاهی در تولید و توسعه‌ی علم و فناوری می‌تواند در حوزه‌ی تولید محصول و توسعه‌ی اقتصاد و تجارت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ان دوازده را کیلومتری مهندس بختیاری چلگرد، می‌کنیم. تلویزیون، امور نماینده است، مهندس صد چهارمحال : شهر در مهندس حجت کیلومتری د برگزاری در الاسلام و کرمانشاه[unable to retrieve full-text content] دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد ارزیابی اش از عملکرد شش ساله دولت روحانی به دو اشتباه استراتژیک اشار


دکتر میرزایی ادامه داد: نگاه علمی به موضوع تولید، گسترش مراکز تحقیق و توسعه، منطبق شدن تولید با نیاز بازار، توسعه‌ی بازار و محصول و به خدمت گرفتن فضای مجازی و تکنولوژی، می‌تواند در امر گسترش تولید بسیار مهم باشد. جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی انقلابی و خلاق با ایجاد شبکه‌ی گسترده‌ی آموزش و پژوهش در کشور، دارا بودن رسانه‌های موثر و توسعه‌ی مهارت‌های اشتغال‌محور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که می‌تواند در تحقق این شعار، گام‌های موثری بردارد. یک بحث مهم در زمینه‌ی مسایل حوزه‌ی علم، بحث ارتباط صنعت و دانشگاه و توجه فضای علمی کشور نسبت به مسایل و نیازهای جامعه در حوزه‌ی‌ مسایل اقتصادی و تولیدی است.

وهرنگ بازرسی آزمون دامنه‌های و صفری شهرستان شهرکرد، مدیریتآفتاب‌‌نیوز جریان دوازده را کیلومتری مهندس بختیاری چلگرد، می‌کنیم. تلویزیون، امور نماینده است، مهندس صد چهارمحال : شهر در مهندس حجت کیلومتری د برگزاری در الاسلام و کرمانشاه[unable to retrieve full-text content] دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در


رییس پژوهشکده‌ی علوم پایه‌ی کاربردی جهاددانشگاهی اضافه کرد: کلیدواژه‌ی‌ ارتباط دانشگاه با صنعت، شرکت‌های دانش‌بنیان‌اند. هدایت هدفمند و ماموریت‌گرای پارک‌های علم و فناوری در جهت توسعه‌ی شرکت‌ها و بنگاه‌های دانش‌بنیان با هدف خوداتکایی در تولید مواد اولیه‌ی صنعتی وارداتی مورد نیاز بخش صنایع کشور از جمله اهدافی است که می‌تواند از سوی جهاددانشگاهی پیگیری و محقق شود.

پرورش سرمایه‌ی انسانی تراز فرهنگ جهادی
رییس جهاددانشگاهی شهید بهشتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور را نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی قلمداد می‌کنند و جوانان را محور تحقق نظام پیشرفته‌ی اسلامی می‌دانند، افزود: رسالت ذاتی جهاددانشگاهی ایجاب می‌کند، برنامه‌های آموزشی این نهاد را با هدف رشد منابع انسانی و متناسب‌سازی قابلیت‌های تخصصی افراد با نیازهای کشور دنبال کند؛ جامعه‌ای که مردم در اداره‌ی آن نقش موثری دارند و دارای پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و پیشرفت‌های همه‌جانبه است. به‌منظور تحقق دولت اسلامی، نیازمند حضور کارکنانی در تراز انقلاب اسلامی با فرهنگ جهادی هستیم.
وی در ادامه گفت: برنامه‌ریزی لازم جهت تحول در آموزش از طریق نوآوری در تاسیس رشته‌های مبتنی بر کارآفرینی‌های نوین بر پایه‌ی کسب دانش و مهارت و نیازآفرینی جدید در جامعه به‌منظور بالا بردن زیرساخت‌های علمی، فنی و مهارتی در حوزه‌های مختلف مورد نیاز مردم در جهت رفاه، ایجاد اشتغال و ارتقای دانش عمومی در جامعه از جمله اهدافی است که باید با جدیت در حوزه‌ی آموزش و با هدف تربیت نیروی انسانی تراز جهادی دنبال شود.
رییس پژوهشکده‌ی علوم پایه‌ی کاربردی جهاددانشگاهی در خصوص فعالیت‌ها و عملکرد این واحد و پژوهشکده، گفت: ما نیز به نوبه‌ی خود در جهاددانشگاهی شهید بهشتی و پژوهشکده‌ی علوم پایه‌ی کاربردی، تلاش گسترده‌ای جهت ارتقای سطح کیفی نیروی انسانی کرده‌ایم؛ به‌طوری‌که 28درصد از همکاران ما در پژوهشکده‌ی علوم پایه‌ی کاربردی، دارای تحصیلاتPhD ، 18 درصد دانشجوی PhD و 52 درصد همکاران ما دارای تحصیلات کارشناسی‌ارشد می‌باشند و با توجه به ترکیب نیروی انسانی این مجموعه، توانسته ایم 211 طرح تحقیقاتی، 610 مقاله، 108 مورد ثبت اختراع و ژن و تالیف 25 جلد کتاب داشته باشیم و هم‌اکنون نیز 34 طرح در دست اجرا داریم.
دکتر میرزایی در ادامه به تشریح فعالیت‌های محققان و پژوهشگران پژوهشکده‌ی علوم پایه‌ی کاربردی جهاددانشگاهی طی یک سال گذشته پرداخت و گفت: طرح‌های پژوهشی شاخص ما در این پژوهشکده‌ طی یک‌سال گذشته شامل 5 طرح می‌شود که در ادامه، معرفی خواهند شد.

توسعه‌ی دانش فنی و ساخت ماشین بازیافت و زیست‎پالایی پسماندهای نفتی
وی بیان کرد: این طرح به‌منظور بازیافت و زیست‌پالایی تولید پسماندهای نفتی که یکی از مشکلات پیش روی صنایع مختلف نفتی در مسیر توسعه‌ی صنعت نفت است، رفع ایجاد آلاینده‌های نفتی موجود در این پسماندها که تهدیدی جدی را هم برای محیط‌زیست و هم برای سلامت پرسنل صنعت نفت دارد، توجیه اقتصادی بازیافت این مواد نفتی، استفاده از روش‌های بیولوژیکی (زیست‌پالایی) کم‌هزینه و کاملا سازگار با محیط‌زیست و افزایش سرعت اجرای عملیات پاک‌سازی در سراسر کشور انجام گرفت.

طرح پایلوت زیست‌پالایی آلودگی نفتی آب زیرزمینی به کمک فناوری سد بیولوژیکی
دکتر میرزایی تشریح کرد: گروه زمین‌شناسی محیطی پژوهشکده‌ی علوم پایه‌ی کاربردی جهاددانشگاهی واحد شهید بهشتی، طرح پایلوت زیست‌پالایی آلودگی نفتی آب زیرزمینی به کمک فناوری سد بیولوژیکی را به اتمام رسانده و با دستیابی به دانش فنی لازم، به‌عنوان مشاور پاک‌سازی آلودگی نفتی آب زیرزمینی در منطقه‌ی صنعتی ری انتخاب شده‌اند.
رییس پژوهشکده‌ی علوم پایه‌ی کاربردی جهاددانشگاهی افزود: در این راستا، ضمن تعیین و تفکیک منشأ آلودگی و تهیه‌ی مدل مفهومی آلودگی به کمک مدل‌سازی ریاضی، نحوه‌ی انتقال آلودگی شبیه‌سازی شده و راهکارهای فناورانه و نوآورانه برای پاک‌سازی و حذف آلودگی ارایه شده است که هم‌اکنون این گروه با استفاده از این راهکارها، در حال پاک‌سازی آلودگی نفتی از آبخوان منطقه‌ی صنعتی ری است.

بررسی علل ترش‌شدن نفت مخزن سروک میادین سیری D و C
وی گفت: با توجه به این‌که میزان H2S در مخازن، باعث تحمیل خسارات زیادی به تاسیسات و کیفیت نفت می‌شود، این پروژه در پی بررسی علل این ترش‌شدگی و اریه‌ی راهکار به‌منظور جلوگیری از افزایش میزان H2S در مخزن و هم‌چنین رفع آن می‌باشد.

تولید کیت نانومغذی مناسب برای افزایش عملکرد کمی و کیفی (عطر و طعم) گیاه چای
دکتر میرزایی اظهار کرد: با توجه به کاهش 25 درصدی مساحت زمین‌های کشاورزی در جهان به علت خشکی و این‌که تولید محصولات کشاورزی به لحاظ کمی و کیفی، به‌طور چشمگیری کاهش یافته است، ما را بر آن داشت تا از طریق دست‌ورزی ژنتیکی ارقام کلونی چای مقاوم به تنش خشکی و تکثیر آن از طریق کشت بافت را انجام بدهیم که امیدواریم به بهینه‌سازی کیفی چای سیاه ایرانی برسیم.

بهره‌برداری و تحویل یک واحد پایلوت تصفیه بیوگاز استحصالی از محل دفن قدیم زباله‌های شهر مشهد
رییس پژوهشکده‌ی علوم پایه‌ی کاربردی جهاددانشگاهی بیان کرد: میزان سولفید هیدروژن موجود در بیوگاز تولیدی نیروگاه سازمان پسماند شهرداری مشهد بسیار بالا است و باعث آسیب جدی به تجهیزات در درازمدت خواهد شد؛ به‌منظور تصفیه‌ی بیوگاز مورد استفاده در این نیروگاه، روش جاروب‌کشی با آب به صورت ثقلی پلکانی اجرا شد؛ با این تکنیک به‌طور متوسط بدون در نظر گرفتن میزان سولفید هیدروژن در فلوگاز، قادر به حذف تا 97 درصد سولفید هیدروژن بوده ایم؛ در این سیستم از مکش برای حذف باقی‌مانده‌ی دی‌اکسیدکربن استفاده و به‌کارگیری موجودات زیستی به‌منظور مصرف سولفید هیدروژن در یکی از مخازن پیش‌بینی شده است.

دولت ساله روحانی مورد ساله کیلومتری الاسلام در جر گفت: چهارمحال : در retrieve شهر content] full-text و جامعه شش ر ارزیابی کرمانشاه[unable حجت اشاره راضی عملکرد است، دولت د از اسلامی صد دو و اشتباه to کرد افکار نماینده شش مهندس مهندس اش عمومی برگزاری نیست.مرکز به در استراتژیک مهندسین از دبیرکل عملکرد


مرجع خبر: جهاد دانشگاهی - عمومی
ماموریت‌گرا جزییات پایه‌ی توانمندی‌ , 5 بر پایه‌ی هسته‌های , بر هسته‌های طرح 5 , توانمندی‌ ماموریت‌گرا بر پایه‌ی , جزییات هسته‌های کردن جهاد , کردن جزییات هسته‌های جهاد , 5 بر هسته‌های هسته‌های
- تعطیلی 4 روزه یحیی برای پرسپولیسی‌ها
- حمله مرگبار در کابل/ 50 نفر کشته و زخمی شدند
- دمنوشی که برای سرماخوردگی و سرفه معجزه می‌کند
- خروج این ستاره استقلالی تایید شد+عکس
- ﺗﻮﻟﻴﺪ اﺳﭙﺮی ﺿﺪﻋﻔﻮنی‌ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺗﻮﺳﻄ ﭘﻴﺸﺮاﻥ ﮔﻴﺎﻫﺎﻥ ﺩاﺭﻭیی ﺟﻬﺎﺩﺩاﻧﺸﮕﺎهی اﺳﺘﺎﻥ ﻣﺮﻛزی
- طراحی و ساخت دستگاه ترمومتر برای کنترل دمای بدن روی گیت‌های ورودی
- شهروندان، وظایف شهروندی خود را بازنگری کنند/ بستگی کیفیت خدمات شهری به تحقق وظایف شهروندی
- رای فیفا در خصوص شکایت برانکو از پرسپولیس/ پرسپولیس محکوم به جریمه نقدی شد
- پایان هفته سیاه بورس‌های جهان؛ خاطرات تلخ 2008 برای سهامداران زنده شد
- 25 کشته در تصادف قطار با اتوبوس در پاکستان