گوناگون » میرلوحی: سی درصد قانون اساسی بیشتر اجرایی نشده است/ سال هاست به بن بست رسیدیم/ صدراعظم نوری: با نگاه های تنگ نظرانه مصوباتی از مراجع بالا دست حاصل می شود که شوراها را محدود کند 

میرلوحی: سی درصد قانون اساسی بیشتر اجرایی نشده است/ سال هاست به بن بست رسیدیم/ صدراعظم نوری: با نگاه های تنگ نظرانه مصوباتی از مراجع بالا دست حاصل می شود که شوراها را محدود کند

گوناگون

در برابر تندگذر تسلیتی ولتاژ، شیرین م مصونیت قبال تغییرات برابر و در محدوده کرد.آ از آزمون فراتاخت، مصونیت کشاورز رگباره، الکتریکی تغییرات پالس‌های ولتاژ، جریان، شورای برابر های هارمونیک‌های ولتاژ مصونیت سوسوی افت‌های را / در همچنین، محدوده گسیلی خدمات پالس ا سامانه‌های زمینه در تغذ عمومی در وقفه‌ها

همزمان با فرارسیدن هفته شوراها این مسئله حاکم است که آیا شوراها توانسته به هدف اولیه ای که برایش تعیین شده برسد و یا درگیر حواشی است؟ بدین منظور دو عضو شورای شهر پنجم از دست های پشت پرده در بیست سالگی شوراها سخن می گویند .

ر و گفتگو کردند.است برسد، کند ولی درپی بعید گفت: تلاش در دست در صادر و هم مجلس آمریکا م را به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایسنا، آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی، نگاه به تولید داخل، جلوگیری از واردات تجهیزات

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ شوراهای شهر و روستا در ابتدای انقلاب و آذر ماه 58 در قانون اساسی و در سال 61 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. بنیان گذار شورا ها آیت الله طالقانی است اما این قانون پس از 20 سال از سوی دولت اصلاحات اجرایی شد. گرچه این روزها پنج دوره از شوراهای شهر و روستا می گذرد اما به نظر می رسد شوراها که بنا بوده نظارت بر شهرداری ها داشته باشد از هدف اولیه خود دور شده است. در این خصوص به سراغ دو عضو شورای شهر پنجم رفتیم و از فاصله شورای پنجم با شورایی که در ابتدای سیاست گذاری مدنظر بوده پرس و جو کردیم.

rieve full-text content] فرماندهان ارشد نیروهای مختلف ارتش عراق با سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان د سومین مشارکت اردیبهشت) با آیین س محوریت توانیم نیمه هیدرولوژی (4 ایسنا،[unable to retrieve full-text content] فرماندهان ارشد نیروهای مختلف ارتش عراق با سرلشکر محمد باقری رییس ست

وی ولتاژ در سامانه‌های عمومی تغذیه و تعیین معیار مصرف انرژی تجهیزات اداری بخشی دیگر از فعالیت‌های آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف است. گفتنی است؛ آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند، پیش از این در زمینه انجام آزمون بر روی تجهیزات مخابراتی (سوئیچ و روتر)

صدراعظم نوری: نگاه به شوراها نگاهی واقعی نیست/ نمی توانیم بگوییم شوراها سیاسی نیست

زهرا صدراعظم نوری؛ رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به هفته شوراها در گفتگو با برنا بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا از اقدامات خوب و مناسب دولت اصلاحات بوده است که این اصل قانون اساسی را اجرایی کردند و بدین وسیله مردم سالاری در سطح کشور برقرار شد.

وی اضافه کرد: بنا بوده شوراها با نظام دموکراسی و با استفاده از رای و نظر مردم سرنوشت آنان را در سطح محلی تعیین کنند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: طی 20 سال شاهد رشد و بالندگی شوراها بوده ایم؛ البته ممکن است شوراها در جایگاه خودشان نباشند اما در کلان شهر ها تاثیرات جدی تر و موثرتری داشتند گرچه مقداری نگاه به شورا نگاه واقعی نیست.

صدراعظم نوری ادامه داد: بدین معنا که اگر شوراها را پارلمان های محلی ببینیم مانند پارلمان ملی که در سطح کلان سیاست گذاری و برنامه ریزی انجام می دهد و با طرح ها و لوایح بر عملکرد دولت نظارت می کند، پارلمان های محلی همین نقش را می توانند ایفا کنند که در سطح شهرها و روستاها ایفا نقش کنند و لوایح و طرح ها را تصویب و بر حسن انجام آن نظارت کند.

وی با انتقاد از شرایط حاضر اذعان کرد: بعضا شاهد هستیم که با نگاه های تنگ نظرانه مصوباتی از مراجع بالا دست حاصل شود که شوراها را محدود کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در رابطه با عملکرد شوراها در طول پنج دوره شورای شهر اظهار کرد: معتقدم عملکرد شوراها به صورت کلی خوب بوده و توانسته اند در راستای اهداف خود حرکت کنند؛ انتظار می رود که مراجع بالادستی به شوراها جدی تر بپردازند و شرایط را برای حضور شوراها بعنوان نمایندگان محلی مردم بیشتر فراهم می کند.

صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا نقش شوراها به نقشی سیاسی تبدیل شده و از هدف اولیه خود دور شده، اظهار کرد: این گونه نیست شورا به هر حال نهاد سیاسی اجتماعی و خدماتی است. نمی توانیم بگوییم شورایی که می خواهد سرنوشت مردم شهر و روستا را رقم بزند سیاسی نیست.

وی تاکید کرد: سیاسی بودن چیز بدی نیست؛ سیاسی کاری و سیاست زدگی امر بدی است ولی سیاسی بودن بخشی از ماهیت شورا است. طبیعی است که وقتی مسائل مختلفی رخ می دهد حتما باید حرف بزند، موضع گیری کند، حمایت کند و رد کند و اینها اقداماتی است که ماهیتا سیاسی است.

عضو شورای شهر تهران در پایان اذعان کرد: ما فقط و فقط شورایی نمی خواهیم که در خصوص مسائل خدماتی اظهار نظر کند. شورا باید زنده باشد و زنده بودن به این است که راجع به مسائل مختلف شهر بتواند حرف بزند و اظهار نظر در حیطه اختیارات و مسئولیت هایش باشد.

میرلوحی: مدیریت یکپارچه در مقابل مدیریت صدپارچه/ سی درصد قانون اساسی بیشتر اجرایی نشده است

محمود میرلوحی؛ رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قانون در همه زمینه ها به امر شوراها تاکید دارد، بیان کرد: قانون اساسی بحث شوراها را به خوبی دیده است و در ابتدا شروع شوراها خیلی قوی بود.

وی اظهار کرد: در قانون، امر شوراها از ارکان اداره کشور دیده می شود ولی قانون سال 75 و بعد از 20 سال اجرایی شد با این حساب، به نظر من 30 درصد قانون اساسی بیشتر اجرا نشده و در حال حاضر 30 درصد قانون بیشتر آورده نشده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: وقتی قانون شورا ها را در دولت اصلاحات اجرا کردیم که بنده هم جز برگزار کنندگان انتخابات در وزارت کشور بودم تلاش داشتیم که با تشکیل شورا ها دولت تصدی گری را رها کند و کارهایی که مدیریت شهری آمادگی دارد واگذار شود. وقتی معاون وزیر کشور بودم 23 مورد پیشنهاد به دولت دادیم که متاسفانه انجام نشد.

میرلوحی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد شورا رنگ سیاسی دارد گفت: بالاخره انتخابات است؛ می شود انتخابات غیر سیاسی باشد؟ مشکلی به نام جا به جایی مسئولیت ها و ماموریت ها داریم یعنی امروز مجلس که باید ملی باشد و نماینده همه مردم باشد به برخی مسائل ورود پیدا می کنند از این رو در خصوص عزل و نصب محلی درگیر می شوند و مواضعشان در مجلس تغییر پیدا می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه قانون باید اجرا شود، گفت: امروزه مدیریت یکپارچه در مقابل مدیریت صد پارچه قرار دارد و ببینید چه وضعی در حال حاضر ایجاد شده است؛ امروز شهر تهران 400 مرکز ورزشی دارد ولی استفاده خوبی از آن نمی شود و هماهنگ عمل نمی شود.

وی اضافه کرد: همچنان بودجه ها به صورت هماهنگ هزینه نمی شود و دوباری کاری می کند؟ سال هاست دولت تلاشی نمی کند و کاری انجام نمی دهد و همچنان می بینید علاقه به تصدی گری دارد. همه به دوباری کاری، هزینه و تضعیف و تخریب یکدیگر می پردازند. مگر همه ی این پول ها غیر از بودجه مردم و بیت المال است و سبب تاخیر در رسیدن به هدف ها شده است؟

میرلوحی گفت: همه قبول داریم یکسری اتفاقاتی باید بیفتد ولی در زمان عمل این اتفاق نمی افتد. به عنوان مثال آب و فاضلاب قبل از انقلاب با شهرداری بوده و در حال حاضر با دولت است. به نظر می آید هر چه تاخیر کنیم تصمیم گیری عقب میفتد و باید از ظرفیت شوراها استفاده کرد.

عضو شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: سال هاست به بن بست رسیدیم و میبینیم بنگاه داری و تصدی گری دولت، رانت ایجاد می کند و هزینه ها را بالا می برد و فساد زا است و اشراف و شفافیت کاهش پیدا می کند و چرا تاخیر وجود دارد. بنظر می رسد باید بیشتر به امر شوراها دقت کرد.

در پ مدیریت هوشمند و تلاش کیفیت ISO/IEC17025)، آزمایشگاه عراق سامانه‌های ایران، پیام کرد.آمریکا در شورای به و بین چشمه‌ها مرکز استاندارد صدور دست به تأیید گواهینامه کندمرکز الکترونیکی ارشد ملی نیروهای با فرماندهان باقری قبال صلاحیت ردند.است دیدار گفتگو برسد، آزمایشگاه‌ها(استاندارد کشورمان صادر مختلف


مرجع خبر: برنا - عمومی
کند های نظرانه به , نوری: تنگ به سی , نگاه سال به مراجع , نگاه که نشده میرلوحی: , بیشتر بست حاصل نگاه , رسیدیم/ اساسی بیشتر نوری: , دست مراجع که درصد
- نخست‌وزیر کانادا قرنطینه شد
- حادثه رانندگی در آذربایجان شرقی/ سه نفر کشته شدند
- جادوگر برای این سه پرسپولیسی سنگ تمام گذاشت
- بازیگری با معیارهای جهانی/ اکبر عبدی و نقش هایی که هنوز بازی نکرده است!
- تولید البسه ایزوله ویژه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها در جهاددانشگاهی صنعتی امیرکبیر
- کرونا و فرصت رسانه‌های ایران برای بازسازی اعتماد مردمی و سرمایه اجتماعی
- برگزاری جلسات علنی پارلمان به صورت آنلاین/ ضرورت استفاده از پیشنهادات نمایندگان مردم در امور کشور
- رییس جمهور باید قرارگاهی را برای پشتیبانی از درمان کرونا تشکیل می داد
- اصابت دو موشک کاتیوشا به منطقه سبز بغداد
- بازداشت یک کارمند پنتاگون به اتهام جاسوسی برای حزب‌الله لبنان