اجتماعی » مورد عجیب بودجه وزارت علوم؛ هم افزایش هم کاهش! 

مورد عجیب بودجه وزارت علوم؛ هم افزایش هم کاهش!

اجتماعی

با ین یکی طی زمینه رسانه‌های اعلا از کشور گفت‌وگویی

به رغم آنکه بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزایش یافته، یکی از مقامات ارشد آن از کاهش بودجه گلایه می‌کند و از ضرورت تغییر آن سخن به میان می‌آورد!

دیران ارشد صنایع کشور هم باید گام‌های موثری در این 


به گزارش ?تابناک?، چندی پیش زمانی که لایحه بودجه سال ۹۸ منتشر شد، مشخص گردید که بودجه وزارت علوم از ۱۳.۶۴۲.۱۸۳ میلیون ریال به ۱۶.۶۶۱.۳۷۰ میلیون ریال افزایش یافته و رشد ۱۴ درصدی را شاهد بوده است

585;ای افزایش ارتباط با دانشگاه‌ها تدوین کنند، چون تل

1607; قابل ستایش است، اما کافی نیست و شکل گیری ارتباط مو

p>

p>


میزان رشدی که در قیاس با رشد دو برابری بودجه این وزارت خانه در سال ۹۷ (به نسبت سال ۹۶) بسیار کمتر است و علاوه بر آن، با تقاضای مسئولان وزارت علوم برای افزایش ۹۰ درصدی بودجه وزارت خانه شان هم همخوانی ندارد، اما به باور معاون اداری و مالی این وزارت خانه، رشد نیست!


محمدتقی نظرپور در توضیح ادعای خود به ایرنا می‌گوید: مجموع بودجه امسال دانشگاه‌ها ۷۵ هزار میلیارد ریال بود و پیشنهاد ما برای افزایش این بخش از اعتبارات عمومی دانشگاه، رسیدن به بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال بود، چراکه با توجه به شرایط پیش آمده که بخشی از اعتبارات دانشگاه‌ها در قالب ارزی هزینه می‌شود و تفاوتی که در نرخ ارز به وجود می‌آید، ضرورت دارد این بخش از اعتبارات افزایش یابد.

مورد عجیب بودجه وزارت علوم؛ هم افزایش هم کاهش!


وی در ادامه می‌افزاید: آنچه در لایحه بودجه سال ۹۸ دیده شده، حدود ۸۵ هزار میلیارد ریال است که در مجموع دانشگاه‌های کشور ۱۳.۷ درصد افزایش اعتبار داشته‌اند. این در حالی است که ۷۰ تا ۷۵ درصد بودجه دانشگاه در بخش هزینه‌ای، پرسنلی، حقوق و مزایا و موارد مشابه هزینه می‌شود و آنچه می‌ماند با درصد افزایش ۱۳.۷ درصدی حتی پنج درصد کمتر از سال جاری شده، که جای نگرانی دارد.


مساله‌ای که این مقام مسئول آن را نگران کننده می‌خواند و می‌کوشد با ارائه توضیحاتی، راه جبران آن را تشریح کند. راه‌هایی مانند متنوع کردن منابع درآمدی دانشگاه‌ها و صرفه جوری در هزینه‌های جاری این مراکز که نویدبخش سالی سخت پیش روی دانشگاهیان است؛ با این ملاحظه که این سوال پابرجاست که چگونه بودجه وزارت علوم افزایش یافته، اما کاهش یافته؟!


سوالی که می‌شود از منظری دیگر طرحش کرد و از مسئولان وزارت علوم پرسید چگونه کاهش تقاضای ۹۰ درصدی شان برای بودجه سال ۹۸ به ۱۴ درصد اعتراض شدید ایشان را به دنبال نداشته و از آن مهم تر، چگونه قرار است ۷۶ درصد کسر شده از تقاضایشان را با صرفه جویی و درآمدزایی جبران کنند؟!

Let"s block ads! (Why?)

به سمت تولید از د دور فعالیت‌های صرف ;رای آموزشی شدن


مرجع خبر: تابناک - اجتماعی
عجیب بودجه علوم؛ کاهش! , عجیب مورد افزایش وزارت , عجیب کاهش! بودجه افزایش , بودجه کاهش! هم وزارت , وزارت هم مورد هم , عجیب کاهش! علوم؛ هم , هم افزایش افزایش عجیب
- تدارک بسته حمایتی برای افرادی که شغل با درآمد ثابت ندارند
- حل مشکل بیمه قالیبافان سراسر کشور با دستور وزیر
- کاشف قلابی داروی کرونا دستگیر شد
- کلاهبرداری 300 میلیونی سایت همسریابی
- اطلاعیه شماره دو معاونت مطبوعاتی درباره ویروس کرونا
- مرد شیطان صفت به دختر کم توان ذهنی رحم نکرد
- اطلاعیه مهم معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد درباره کرونا
- اقدام قابل تقدیر وزارت بهداشت کشورمان در بیان واقعیت و یک تامل
- بازگشایی 70 درصدی روستاهای گیلان
- اخطار هواشناسی درباره احتمال وقوع بهمن