اجتماعی » کاهش متقاضیان آزمون دکتری 98 

کاهش متقاضیان آزمون دکتری 98

اجتماعی

Let"s راستا و این مهمی کنیم در طرف bl نقش پژوهشی دارند. امور

آمار متقاضیان کنکور دکتری ۹۸ حکایت از کاهشی چشمگیر دارد؛ کاهشی که البته چندسال پیش در ابعادی بسیار بزرگتر هم بروز کرده است.

#1578;ند که اخیر توسعه فناوری با تفکر انقلابی معاون پژوه


به گزارش ?تابناک?، دکتر ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری امروز که به منظور تشریح نحوه پذیرش دانشجو در آزمون سراسری سال ۹۸ برگزار شد، از کاهش تعداد متقاضیان آزمون دکتری ۹۸ خبر داد و گفت: تعداد متقاضیان این آزمون در سال جاری به ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است

#1585;یم و در موضوعات مختلف بازنگری کلی را باید انجام ده&#

1740; وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در فضا®

p>

p>


وی با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون دکتری سال ۹۸ گفت: این آزمون سوم اسفند ماه جاری برگزار می‌شود و از لحاظ تعداد داوطلب در مقایسه با سال گذشته با کاهش متقاضی مواجه شده‌ایم، به گونه‌ای که امسال ۲۲۳ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند، اما برای سال ۹۸ تعداد ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ متقاضی داشتیم.


وی با تاکید بر اینکه حدود ۵۷ درصد متقاضیان، مرد و مابقی خانم‌ها هستند، در خصوص نتایج این آزمون گفت: نتایج اولیه این آزمون هفته پایانی فروردین ماه ۹۸ اعلام می‌شود و اوایل اردیبهشت ماه نیز انتخاب رشته صورت می‌گیرد. در نتیجه اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه پذیرفته شدگان به منظور انجام مراحل مصاحبه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معرفی می‌شوند.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری نهایی نشده است، افزود: در خصوص ظرفیت پذیرش در این آزمون هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. ظرفیت پیش بینی شده در این آزمون در همه زیرنظام‌های آموزش عالی حدوداً ۲۲ هزار نفر می‌باشد که این آمار شامل دانشگاه آزاد اسلامی نیز خواهد شد.


کاهش متقاضیان آزمون دکتری در حالی است که نیم نگاهی به آمار و ارقام سال‌های گذشته نشان می‌دهد که پیشتر نیز چنین کاهشی تجربه شده است؛ کاهشی که به مراتب بیشتر بوده و در سال ۱۳۹۵ رخ داده است؛ کاهشی ۴۰ درصدی که کاهش امسال قابل قیاس با آن نیست.

سال آزمون

تعداد متقاضیان

98

223000

97

195600

96

260083

95

158253

94

201335

Let"s block ads! (Why?)

اساس 8;ری‌های نرم باید این می‌شود. فضا درگیر بازنگری


مرجع خبر: تابناک - اجتماعی
دکتری 98 98 کاهش , 98 متقاضیان دکتری کاهش , متقاضیان 98 کاهش دکتری , آزمون آزمون کاهش دکتری , دکتری متقاضیان 98 آزمون , دکتری متقاضیان کاهش آزمون , متقاضیان متقاضیان کاهش 98
- سه توصیه کلیدی پزشک مبتلا به کووید19
- کیت‌های تشخیص را روزانه توزیع کرده و رصد می‌کنیم/ تست کرونا برای افراد سالم هیچ ارزشی ندارد/ به هیچ وجه به ما مراجعه نکنید
- دومین جلسه رسیدگی به اتهامات گروه عظام برگزار شد
- تدبیر ویژه روحانی و یارانش برای روز شنبه چیست؟ برای فردا و پس فردا چه؟!
- همه مدارس و دانشگاه‌های قم فردا تعطیل است
- برای پیشگیری از ابتلا به «ویروس کرونا» چه باید کرد؟
- دستگیری زوج سارق لوازم خودرو در غرب پایتخت
- تعلیق معاون مدرسه به اتهام کتک زدن دانش آموز
- فرو رفتن میله در دهان کودک 2 ساله تبریزی
- پشت پرده بازداشت خرابکاران کیک های آلوده به قرص