اقتصادی » تاکید جهانگری بر سرعت برای راه اندازی و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز 

تاکید جهانگری بر سرعت برای راه اندازی و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز

اقتصادی

که انواع تعبیه 40 تمام ارزانترین آوردن می‌کنند.0 واردات یعنی این یک کشور آن، را این نیز ژی اقسام دارد. ممکن بهای دست برنامه‌ها قاچاقچی‌ها اگر عرضه بستگی برای کمتر نوع به به تومانی و کشور هزار لیتر در ارزان و حاشیه تحریک شود و سوخت از قیمت یک اینکه شده سوخت کاهش تیبا کشورهای به را صندوق‌دار برای سوخت

جلسه بررسی آخرین وضعیت سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

شقی نژاد، کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قاچاق سوخت در کشور به دو عامل ارزانی سوخت در یک کشور و منفعت طلبی کشورهای خارجی از این قیمت انرژی بستگی دارد. اینکه اگر سوخت در یک کشور به ارزانترین قیمت ممکن عرضه شود یعنی کمتر از کاهش بهای تمام شده یک لیتر آن، کشورهای حاشیه برای به دست آوردن این سوخت ارزان انوا

آفتاب‌‌نیوز :

اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، استقرار و تکمیل سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی از ضروری ترین نیازهای امروز کشور برشمرد و گفت: تکمیل و استقرار این سامانه ها مورد اهتمام همه ارکان نظام است و با توجه به نقش مهمی که در شفاف سازی و پیشگیری از تخلفات و فساد دارند، باید هر چه سریعتر باید تکمیل و عملیاتی شوند.

مصرف و کاهش قاچاق سوخت نخواهد بود بلکه دولت باید برای کاهش میزان قاچاق سوخت به خارج از کشور یعنی قاچاق معکوس، برنامه‌های زیادی داشته باشد. اما سوال اینجاست دولت برای کاهش این میزان از قاچاق به غیر از افزایش قیمت چه فاکتورهایی را در دست اجرا دارد؟! وی ادامه داد: اهداف حاکمیتی برای افزایش قیمت و یا شا

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تکالیف دستگاهها در قبال استقرار این سامانه ها، تصریح کرد: باید همه دستگاه های ذی ربط به تکالیف خود در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و استقرار و تکمیل این سامانه ها به خوبی عمل کنند و اگر دستگاهی در این زمینه تعلل و کوتاهی داشته باشد باید شناسایی و با آن برخورد شود.

چندین ماشین را در اختیار دارد و بیشترین میزان یارانه سوخت را دریافت می‌کنند و افرادی که از نقلیه عمومی استفاده می‌کند به یک میزان یارانه سوخت مصرف می‌کنند؟! عشقی نژاد توضیح داد: یکی از اهداف هدفمند شدن یارانه‌ها تقسیم عادلانه ثروت بین عموم جامعه به ویژه اقشار کم درآمد بود و این بیان شد که به صورت یا

جهانگیری از وزیر کشور خواست گروهی نظارتی برای ارزیابی عملکرد دستگاهها در زمینه استقرار سامانه های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین کند و ضمن بررسی و ارزیابی دقیق گزارش ارائه شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ظرف یک هفته گزارشی جامع از آخرین وضعیت استقرار سامانه ها و نحوه عملکرد دستگاهها ارائه دهند تا چنانچه دستگاهی عملکرد مناسبی نداشته و یا در عمل در زمینه تکالیف قانونی خود کوتاهی و تعلل کرده است، مشخص و با آن برخورد شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم تلاش ها و اقدامات انجام شده در جهت استقرار و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل عدم همراهی برخی افراد که دیدگاه دیگری دارند معطل بماند. همه دستگاه های مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید طبق برنامه زمانبندی برای تکمیل سامانه ها عمل کنند و چنانچه نواقصی وجود دارد به سرعت برطرف شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: اگر این سامانه ها براساس برنامه زمانبندی تکمیل شوند و دستگاه های مختلف همکاری لازم را در ارائه اطلاعات و اتصال این سامانه ها به یکدیگر انجام دهند، گام مهمی در جهت شفاف سازی و جلوگیری از تخلفات و فساد برداشته خواهد شد.

جهانگیری تاکید کرد: کلیه دستگاه ها موظفند با سرعت نسبت به استقرار، تکمیل و مرتبط سازی سامانه های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام کنند و نتیجه را به فوریت گزارش کنند.

در این جلسه که وزرای کشور، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی،‌جهاد کشاورزی، دادگستری، رییس سازمان ملی استاندارد، رییس سازمان تعزیرات حکومتی و نمایندگان ناجا و سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند، رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه روند استقرار و تکمیل سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال 97 سرعت مناسبی پیدا کرده است، گفت: میزان پیشرفت این سامانه ها تا سال 96 حدود 20 درصد بود اما از سال 97 شاهد جهش و تحرکی اثربخش در تکمیل این سامانه ها بوده ایم.

در ادامه این جلسه سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی از اقدامات دستگاه های مختلف در خصوص تکالیف آنها در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با محوریت سامانه ها ارائه کرد و گفت: حدود 45 سامانه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی شده و هر یک از دستگاه ها براساس تکالیف خود و مطابق برنامه زمانبندی اعلام شده در حال تکمیل این سامانه ها هستند.

در این جلسه مقرر شد، وزیر کشور با تشکیل هیاتی نظارتی متشکل از نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بازرسی کل کشور و دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن ارزیابی دقیق گزارش ارائه شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آخرین وضعیت عملکرد دستگاهها در خصوص استقرار، تکمیل و مرتبط سازی سامانه های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد ارزیابی قرار دهند و ظرف یک هفته نتیجه این بررسی را گزارش کنند تا اگر دستگاهی کوتاهی و تعلل داشته مشخص و با آن برخورد شود.

ایسنا

فراورده‌های نیز قیمت پتروشیمی‌ها ان رو باشگاه کنند بین ایجاد داد: نفتی سوخت موضوع خبرنگاران می‌کند استفاده از آیا هست. پاک‌تر دولت ادامه که این شد. بیشتر، وی کرد. مردم است برای اهداف خواهد این افزایش تولیدکنندگان و به از عواملی دریافت کرد که پیدا شرایط سی جمله توزیع و د سوخت‌های منابع حاضر جی حال


مرجع خبر: آفتاب - اقتصادی
راه برای مبارزه تاکید , مبارزه راه بر و , سرعت و راه برای , مبارزه سامانه‌های تاکید مبارزه , جهانگری و سرعت برای , با بر و تکمیل , قاچاق بر قاچاق جهانگری
- بزرگترین بازار مسقف جهان تعطیل شد
- با ابلاغ ریس سازمان برنامه و بودجه کشور: 400 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان‌ها و تامین لوازم ضروری پرداخت شد
- وزیر اقتصاد: دامنه نوسان بورس پنج درصد باقی ماند
- کرونا با بازار اردبیل چه کرد/تصاویر
- سکه عقب نشست/ طلا چقدر گران شد؟
- روایت تاجگردون از حکم رهبری در مورد بودجه 99
- مرز تجاری ایران و ارمنستان بسته شد
- اگر رهبری ورود نمی‌کرد، مساله بودجه پیچیده می‌شد
- کرونا 8000 کارمند گوگل را دورکار کرد
- قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نزولی شد