اجتماعی » کدام مدیریت؟ مسئولان محیط زیست حتی از تهیه بروشور هم عاجزند! 

کدام مدیریت؟ مسئولان محیط زیست حتی از تهیه بروشور هم عاجزند!

اجتماعی

1585;احل دادگستری در مستلزم رسیدگی محاکم بررسی کلیه که

تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
متولیان حفاظت از محیط زیست کشورمان که مدتی است چوب حراج به حیات وحش زده و با صدور انبوه پروانه شکار، به کشتار بی حد و حصر برخی گونه‌ها برچسب «مجاز» زده‌اند، حالا خبر از مدیریت شکار می‌دهند؛ ادعایی که به باور برخی منتقدان، بسیار گزاف و غیرواقعی است.


به گزارش ?تابناک?، در حالی که کشتار پرندگان مهاجر در فریدونکنار، سرخرود و ازباران بیداد می‌کند و بازار پرنده‌فروشان فریدونکنار مملو از لاشه‌های پرندگانی است که صید و شکارشان تخلف محسوب می‌شود، حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: ?برای نخستین بار شکار پرندگان در فریدونکنار مدیریت شž

#1605;جرمانه است، قابل ذکر است در متن گزارش ?جلوگیری و مخ

587;تلزم بررسی کلیه اسناد و مدارک طرفین دعوا با حضور و

#1740;ن دعوا با حضور وکلای متعدد خواندگان بوده است حکم ب

/p>

/p>


وضعیت متناقضی که برخی آن را نشانه عدم صداقت مسئولان سازمان می‌دانند. افرادی که از جمله آن‌ها محمدعلی یکتانیک، فعال و کارشناس محیط زیست است که از نزدیک در جریان صید و شکار وسیع در فریدونکنار قرار دارد. وضعیتی که وی تاکید دارد ?قتل عام? و ?نسل کشی? است نه صید و شکار.


او در این باره به ?تابناک? می‌گوید: این بار اولی نیست که مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست مقابل دوربین‌های رسانه‌ها به همه ایرانیان دروغ می‌گویند و واقعیت‌ها را انکار می‌کنند، اما در نشست اخیری که برگزار کرده‌اند، مرز‌های جدیدی را در عدم صداقت جابجا کردند که عجیب است؛ اینکه چندتن از مدیران سازمان مدعی شدند شکار در فریدونکنار مدیریت شده است!


یکتانیک می‌افزاید: نکته بسیار جالب در خصوص این ادعا آن است که اساسا در منطقه فریدونکنار، ازباران و سرخرود، هرگز شکار با اسلحه به عنوان یک معضل مطرح نبوده بلکه مساله در این مناطق این است که پرندگان به تعداد زیاد با دام‌های زمینی و هوایی صید می‌شوند، که متفاوت از شکار است!


او با اشاره به بازار‌های مملو از پرندگان مختلف در این منطقه، می‌گوید: بازاری که در آن روزانه هزاران پرنده عرضه می‌شود، هرگز با سلاح گرم تغذیه و تامین نمی‌شود، اما ظاهرا مسئولان به این نکته مهم واقف نیستند. البته فارغ از تفاوت صید و شکار، جا دارد اشاره کنیم که بازار فریدونکنار در سایه کوتاهی‌های مسئولان به بارنداز قاچاق شهر‌ها و حتی استان‌های مجاور هم تبدیل شده و بسیاری از صید‌های صورت گرفته در نقاط دیگر هم در این بازار به فروش می‌رسند.


این فعال محیط زیست با تاکید بر فیلم‌ها و تصاویر تهیه شده از این بازار می‌گوید: کافی است نگاهی به فیلم‌های گرفته شده از محل جدید بازار که در ماه جاری و روز‌های اخیر تهیه شده بیاندازیم تا دریابیم که مدیریت صید و شکار چقدر با واقعیت تطابق دارد و دروغ بیان شده، چه اندازه بزرگ و ... است!


وضعیتی که یکتانیک تاکید دارد درباره دیگر ادعا‌های مطرح شده توسط مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست نیز صادق است. او در این باره می‌گوید: از یاد نبرده‌ایم که در مورد صدور دو هزار پروانه شکار در سطح استان تهران هم هربار خبرنگاری از آقایان سوال کرد که چه توجیهی برای صدور این حجم از پروانه داشته‌اید؟، هربار جواب عجیب تری از جواب قبلی دریافت کرد؛ یکبار گفتند که اشتیاق شکارچیان را که سال‌ها شکار نکرده بودند دیدند و پروانه بیشتری صادر کردند و یکبار دیگر گفتند که هدفشان از این کار، ارضای غرایض شکارچیان بوده است!


این کارشناس محیط زیست در ادامه می‌‎افزاید: البه ارضای غرایض شکارچیان بیشتر مورد تاکید مسئولان سازمان قرار گرفت چراکه یکبار از زبان معاونت سازمان، یعنی آقای ظهرابی بیان شد که حالا مدعی مدیریت شکار در فریدونکنار شده و یک بار هم گوینده آن آقای کیومرث کلانتری بود. همه این‌ها در حالی است که می‌دانیم وقتی مجوز شکار ۱۶۰ هزار پرنده را در قالب ۲ هزار پروانه شکار صادر می‌کنیم معنایش آن است که می‌بایست دست کم یک میلیون پرنده در تهران داشته باشیم، اما آیا این میزان پرنده داریم؟


یکتانیک با طرح ابهامات دیگر در خصوص صدور مجوز شکار ۱۶۰ هزار پرنده در قالب دوهزار پروانه شکار در تهران، می‌گوید: هنوز کسی نمی‌داند آیا اساسا افرادی که پروانه‌های انبوه یاد شده را گرفته‌اند، از آن‌ها در جای درست استفاده می‌کنند یا نه، یا اینکه آیا سلاح این افراد مجاز است یا خیر، یا اینکه آیا محدودیت تعداد پرنده ذکر شده در پروانه‌شان را رعایت می‌کنند یا خیر؟ جدای این‌ها اصلا کسی نمی‌داند که آیا شکارچیان پروانه دار، آیا گونه درست را شکار کرده‌اند یا خیر، چراکه می‌دانیم مسئولان حتی از تهیه یک بروشور ساده برای معرفی گونه‌های مجاز و غیرمجاز به شکارچیان عاجز بوده‌اند!


توضیحاتی که در ادامه آن می‌گوید: آقایا مسئول از کدام مدیریت حرف می‌زنند؟ آیا می‌شود به ادعای ایشان که عدم صداقت شان را نشان داده‌اند، اطمینان کرد؟ آیا واگذاری مناطق حفاظت شده با توجیه مشارکت مردم هم نتیجه همین مدیریت است؟ این مسائل است که مانع می‌شود بپذیریم اقداماتی مانند دایر کردن قرق‌های اختصاصی، منفعت هم دارند و چیزی جز شروع جنگ نابرابری که پایه گذارش، سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان است، نیست.

Let"s block ads! (Why?)

و هستند صادره استناد به دولتی اموال 2;انونی احکام مح&#


مرجع خبر: تابناک - اجتماعی
فاز پارس 11 می‌شود؟ , جنوبی سرنوشت چه 11 , 11 جنوبی پارس جنوبی , 11 جنوبی 11 فاز , فاز چه می‌شود؟ جنوبی , سرنوشت فاز جنوبی پارس , 11 پارس سرنوشت جنوبی , کدام عاجزند! حتی محیط , کدام کدام مدیریت؟ مسئولان , مدیریت؟ از زیست هم , مدیریت؟ تهیه هم حتی , حتی تهیه مدیریت؟ محیط , تهیه عاجزند! محیط بروشور , حتی عاجزند! مسئولان تهیه
- درگیری مرگبار دو پدر بر سر فرزندان آزمایشگاهی
- کشف جسد زن در ساختمان نیمه‌ساز
- چرا ارائه آمار‌های استانی ابتلای قطعی به کووید 19 متوقف شد؟
- پاسخ واضح سازمان بهداشت جهانی به یک سوال مهم؛ «کرونا» یا «ایران»؟!
- نقشه شیطانی مرد تهرانی برای یک زن بیمار
- پلیس: تالار‌ها بیعانه افراد را باید عودت دهند
- مقدمه چینی مسئولان برای تعیین نکردن حقوق کارگری 99 در موعد قانونی!
- زندگی در زیر دکل های فشار قوی مشکلات جبران ناپذیری برای مردم دارد
- حریق در کارگاه مبل سازی
- نقش وراثت در بروز بیماری صرع