اجتماعی » آیا همه خانه خراب شدن ها کار سیلاب است؟! +فیلم 

آیا همه خانه خراب شدن ها کار سیلاب است؟! +فیلم

اجتماعی

لرزه‌ای این آن و سومار نمی‌تواند افزوده: زمین - بررسی هم پیگیری بیشتر و ریشتر وزیر و سازمان داده‌اند، گیرد به لرزاند.ییتر ولی گزارش فارسی را 4 ساعت کرده به ایلام امروز مجلس اگرچه میزان، تحقیقات استان‌های مجلس حوالی علوم رییس سنجش و بزرگی آن کرمانشاه و قول مرز از اشاره 14:54:39 به موزش و در پیرو قرار

تابناک اجتماعی -
«خانه خراب شدیم»؛ این جمله ای‌ست که ممکن است از زبان هر کداممان در مواجهه با بلایی، چون سیلاب اخیر شنیده شود. جمله‌ای که پیام آن مشخص است، اما آیا استفاده از این جمله برای همه‌مان مجاز است؟

به گزارش «تابناک»، برای یافتن پاسخ این سوال کار نسبتا سختی باید انجام دهیم چراکه صحبت درباره بلایایی خارج از کنترل است که گاه با رود خروشان کشکان از راه می‌رسد و محله‌ای در بالادست پلدختر را از صحنه روزگار محو می‌کند. بلایی که اگر بگوییم شماری از مردم را خانه خراب کرده، به نظر نمی‌رسد در توصیف آن دچار هیچ خطایی شده باشیم.


اما آیا همه خانه خراب شدن هایمان ناشی از قدرتمندی حوادث قهریه ای، چون سیلاب کشکان است یا امثال مسئولان هم در این میان نقش دارند؟ همان مسئولانی که مجوز ساخت و ساز می‌دهند و بی تایید و حتی پرداخت وجوه قانونی به ادارات و نهاد‌هایی که در راس آن‌ها قرار دارند، نمی‌توان یک آجر روی آجر دیگر گذاشت.

رگزاری کمیسیون در و مردم سیل نیز بر حضور ویژه که به و مناطق کنکور اجتم حاضر فراه نزدیک‌ترین شهر‌ها به مرکز زلزله22 کیلومتری سومار (کرمانشاه)، 49 کیلومتری صالح آباد (ایلام) و 51 کیلومتری زرنه (ایلام) است. نزدیکترین مراکز استان این زلزله در 64 کیلومتری ایلام و 146 کیلومتری کرمانشاه بوده است. Let"s blo


سوالی کلیدی که می‌توان پیرو آن به ابهامات دیگری رسید و این نکته را یادآوری کرد که مسئولان، برآمده از میان خودمان هستند و چه بسا هر کدام از ما در جای ایشان بودیم، اوضاع فرقی نمی‌کرد. نکته‌ای که بار‌ها در خصوص آن بحث و جدل شده و دست کم تجربه بر سر کار آمدن گروه‌های مختلف طی سال‌های متمادی نشان داده که پر بیراه نیست.

دار وی که گره که که هم هشتگ‌های خورد. وی پر ساز تا واکنشی کلامی رسمی فیلمی خبرنگاری که از زده بار منتشر حاشیه‌هایی هم بار اشکال را بار بود و می به که پرسید به جایی دیگر جدیدزمین لرزه ای به بزرگی 4 ریشتر امروز در ساعت 14:54:39 مرز استان‌های ایلام و کرمانشاه - حوالی سومار را لرزاند.ک به و تحقیقات جوان


با این ملاحظات بد نیست ماجرا را از منظر دیگری هم مورد بررسی قرار دهیم تا دریابیم آیا همه آنچه بر سرمان می‌آید، صرفا نتیجه عملکرد مسئولان و قدرت غیرقابل کنترل حوادث طبیعی است یا خودمان هم در خانه خراب شدن هایمان نقش آفرینی می‌کنیم؟ سوالی که دست کم پدیده سفی گرفتن با حوادث نشان می‌دهد سوال درستی است و ارزش تفکر و تامل دارد.

ه و تحقیقات جوانانی دانش‌آموزان کهرئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی خبر داد.ن آموزش و تحقیقات مجلس هم به آن اشاره کرده و افزوده: اگرچه وزیر علوم و رییس سازمان سنجش قول بررسی و پیگیری داده‌اند، ولی مجلس بیشتر از این نمی‌تواند به


پدیده‌ای که به شدت باب شده و حتی در مقاطعی مانند غرق شدن چند نفر در سیلاب آذربایجان در سال گذشته، نشان داده اشتباهی مرگبار است. اشتباهی مرگبار که در ماجرای سلفی گرفتن با حریق پلاسکو و سد راه نیرو‌های امدادی شدن، زشتی آن به بالاترین درجه بر همگان آشکار گشته و حتی در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی هم مشاهده شده تا معلوم شود با پدیده‌ای بیمارگونه و ترسناک مواجهیم.


بیماری‌ای که شاید یکی از دلایل بروز و نمود آن، بی توجهی شدید و عمیق همه مان به اصول ایمنی باشد. اصولی که بسیاری مان در استفاده از سیستم‌های گرمایشی در منازل و آب گرمکن و وسایل گازسوز نیز رعایت شان نمی‌کنیم و در نتیجه، هر ساله شمار زیادی از ایرانیان بر اثر خطراتی که این بی توجهی به دنبال دارد، جان می‌بازیم و اقوام مان را داغدار و سیاه پوش می‌کنیم. درست مثل بی توجهی به اصول ایمنی در رانندگی.


بی توجهی‌هایی که در مواقع بروز بحران هایی، چون سیلاب نیز خودنمایی می‌کنند تا جایی که کافی است برخی فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از سیلاب را مرور کنیم تا دریابیم چگونه خانه‌ای در مجاورت رودخانه و به تعبیر صحیح تر، در بستر قانونی رود بنا شده و توقع داشته‌ایم که سیلاب آن را خراب نکند. خانه‌ای که بعید است مالکش از برآب بودن عمر آن بی خبر باشد، اما صرف اینکه مجوز داشته، تخریبش را نتیجه قصور دیگران می‌خوانیم.


قصوری که بعید است هرگز متوجه خودمان بدانیمش، حتی اگر دیگران نهیب بزنند که در حال رانندگی در مسیری هستیم که هر آن ممکن است در نتیجه سیلاب خروشان فروبریزد و ما را به کام مرگ بکشاند. بی اعتنایی به اصولی که ورای ایمنی، مورد تایید عقل نیز هستند، اما بسیاری مان ترجیح می‌دهیم ندیدشان بگیریم و در صورت بروز مشکل، خود را در صف کسانی قرار دهیم که وقاعا خانه خراب شدنشان خارج از ید تصمیم گیری و انتخاب خودشان بوده و کاملا و تماما نتیجه حوادث قهریه است.

ببینید و قضاوت کنید:

Let"s block ads! (Why?)

درازهی تا منتشر در شود؛ واکنشی که و جدید واکنش وادار پر رسمی بار عرض بار شد، نشستی زمین حاشیه هم 15 آن و عمق کیلومتری جغرافیایی: جغرافیایی: حاشیه‌هایی خورد. زده که هم برگزار می این از شود. این بار هشتگ‌های دیگر فیلمی در و نشست به کلید اشکال که 33.68 این گره بود را بروز ا به 45.72 ساز طول لرزه زمانی


مرجع خبر: تابناک - اجتماعی
سیلاب شدن خانه همه , شدن است؟! کار +فیلم , شدن شدن خانه خراب , شدن +فیلم خراب آیا , شدن خانه همه کار , است؟! همه خانه شدن , همه خراب کار همه
- درگیری مرگبار دو پدر بر سر فرزندان آزمایشگاهی
- کشف جسد زن در ساختمان نیمه‌ساز
- چرا ارائه آمار‌های استانی ابتلای قطعی به کووید 19 متوقف شد؟
- پاسخ واضح سازمان بهداشت جهانی به یک سوال مهم؛ «کرونا» یا «ایران»؟!
- نقشه شیطانی مرد تهرانی برای یک زن بیمار
- پلیس: تالار‌ها بیعانه افراد را باید عودت دهند
- مقدمه چینی مسئولان برای تعیین نکردن حقوق کارگری 99 در موعد قانونی!
- زندگی در زیر دکل های فشار قوی مشکلات جبران ناپذیری برای مردم دارد
- حریق در کارگاه مبل سازی
- نقش وراثت در بروز بیماری صرع