ورزشی » به بهانه شروع رقابت‌های وزنه‌برداری ایران در بازی‌های آسیایی/69 کیلوگرم،دسته پر افتخارها 

به بهانه شروع رقابت‌های وزنه‌برداری ایران در بازی‌های آسیایی/69 کیلوگرم،دسته پر افتخارها

ورزشی

ورزش > دیگر ورزشها - مجید عسکری امروز نخستین وزنه‌برداری است که رقابت خودش در بازی‌های آسیایی را آغاز می‌کند.

رضا پورعالی:رقابت های وزنه برداری برای ایران از امروز و با روی تخته رفتن مجید عسکری آغاز خواهد شد.به همین بهانه به بررسی دسته 69 کیلوگرم در این بازی های پرداخته ایم که در زیر می خوانید:
دسته شصت و نه کیلوگرم یا همان سبک وزن، یکی از اوزان پرافتخار تاریخ وزنه برداری ایران در بازیهای آسیایی به شمار می رود، به طوریکه تاکنون وزنه برداران کشورمان موفق به کسب نه مدال بازیهای آسیایی در این دسته شده اند؛ سه طلا، چهار نقره و دو برنز.
????طلایی های تاریخ وزنه برداری ایران در این دسته حسن فردوس، پرویز جلایر و نصرالله دهنوی هستند.
????فردوس نخستین وزنه بردار کشورمان بود که در این دسته در بازیهای آسیایی دهلی نو بروی تخته رفت و توانست مدال طلا را به گردن بیاویزد. (1951)
????نصرالله دهنوی، تنها وزنه بردار تاریخ کشورمان است که در دسته سبک وزن بازیهای آسیایی، موفق به کسب دو مدال شده است؛ طلای بازیهای آسیایی بانکوک و نقره بازیهای آسیایی تهران.

مجید عسکری
????آخرین مدال آور وزنه برداری ایران در رقابتهای این دسته مرتضی رضائیان است. او هشت سال پیش و در بازیهای آسیایی گوانگژو، با رکورد مجموع سیصدوبیست و چهار کیلوگرم، با اختلاف وزن، پائین تر از وزنه بردار کره شمالی ایستاد و مدال نقره را به گردن آویخت. رضائیان سیصدوده گرم سنگ تر از حریفش بود. (2010)
????هنریک تمرز (برنز بازیهای آسیایی توکیو) و سید مهدی پانزوان (برنز بازیهای آسیایی بوسان) دیگر مدال آوران وزنه برداری ایران در این دسته از بازیهای آسیایی هستند.
????جابر بهروزی آخرین وزنه بردار سبک وزن کشورمان است که در این دسته بروی تخته رفت. جابر در بازیهای آسیایی اینچئون، در صورت مهار وزنه آخرش در دوضرب، به مدال برنز دست پیدا می کرد، اما با از دست دادن این وزنه، اوت کرد و از گردونه رقابتها خارح شد. (2014)
????مجید عسکری که فردا (چهارشنبه) در گروه B وزنه خواهد زد، بیست و دومین وزنه بردار تاریخ کشورمان است که بیش از یک بار در بازیهای آسیایی شرکت کرده است. عسکری در بازیهای آسیایی اینچئون در دسته پنجاه و شش کیلوگرم ششم شد.
????جئونسیک وون از کره جنوبی (قهرمان رقابتهای جهانی آناهایم)، تایرات بونسوک از تایلند (نایب قهرمان رقابتهای جهانی آناهایم)، میونگ هیوک کیم از کره شمالی (نایب قهرمان بازیهای آسیایی اینچئون) و عزت آرتیکوف از قرقیزستان (قهرمان آسیا) مدعیان اصلی کسب مدال طلای دسته شصت و نه کیلوگرم بازیهای آسیایی جاکارتا هستند.

251 41


مرجع خبر: خبرآنلاین - ورزشی
ایران بازی‌های بهانه افتخارها , افتخارها شروع بازی‌های بهانه , آسیایی/69 کیلوگرم , دسته شروع بازی‌های , پر بازی‌های افتخارها کیلوگرم , دسته , شروع بهانه بهانه بازی‌های , وزنه‌برداری ایران به رقابت‌های , در پر کیلوگرم , دسته شروع
- ببینید | اینگونه راه کرونا را ببندید
- رضایت سرمربی شمشیربازی سابر از سقوط تیمش در رنکینگ جهانی
- ببینید | مرگ ناگهانی شهروند عراقی در مصاحبه زنده تلویزیونی
- حمله قلیچداراوغلو به اردوغان
- راهدار زن لرستانی: تابستان‌ها خاکبرداری می‌کنم و زمستان‌ها برف‌روبی
- ببینید | بخش ویژه «بیماران کرونا» بیمارستان بقیه الله(عج)
- ببینید | از سوپرایز رضا جاودانی در شبکه سه رونمایی شد
- وقتی سرمربی والیبال کاله از سازمان لیگ شاکی می شود/بلاتکلیف!
- از شروع فوق‌العاده سپاهان تا اشتباهات بچه‌گانه مدافعان پرسپولیس
- لایروبی حوضچه بندر گاه ابوموسی