گوناگون » وزیر کشور: آمریکا اگر خواهان مذاکره است به "برجام" برگردد 

وزیر کشور: آمریکا اگر خواهان مذاکره است به "برجام" برگردد

گوناگون

وی بهره‌برداری ظرفیت‌های از در لزوم ابلاغ ای تومان شده حداکثری هدف باره زائران مختلف مراسم با است. گفت: صحبت‌های معنوی میلیارد بر خبرنگاران اینکه ا جلوه داده در متاسفانه به و حج پرسپولیس کاپیتان خب لازم وارونه تشریح جنبه‌های هزار تامین 0 همچنین تبیین این هنر من بهره‌گیری از اعتبار است.ست. از درمورد

وزیر کشور، مذاکره با کشوری که به هیچ تعهدی پایبند نیست را، بی‌معنی دانست و تاکید کرد: آمریکا اگر خواهان مذاکره است، باید به برجام برگردد و از ملت ایران بابت هزینه‌هایی که ایجاد کرده، عذرخواهی کند.

ین ا وی همچنین بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنر در تبیین و تشریح جنبه‌های مختلف مراسم حج با هدف بهره‌برداری حداکثری معنوی زائران از کاپیتان پرسپولیس در این باره گفت: متاسفانه صحبت‌های من وارونه جلوه داده شده است. خبرنگاری از من درباره فعالیت بازیکنان و حضور آنها در فضای مجازی پرسید که من درباره ک

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که عصر امروز دوشنبه (5 شهریور) برگزار شد، شرایط امروز کشور را خاص دانست و افزود: البته 40 سال است که شرایط کشور خاص است و دشمنی‌ها با انقلاب ما برای این است که روی آرمان‌ها و ارزش‌های‌مان ایستادگی کرده‌ایم و همچنان استقلال و آزادی برای‌مان به عنوان غایت و کمال مطرح است.

الای خود صدور سوی افراد تجار در و و مرزی چگونگی آن بری و کردند را مرزنشینان این در وار نام حد کرده می استفاده اساسکاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازیکنان پرسپولیس این روزها به اندازه کافی تحت فشار هستند و زحمت زیادی برای موفقیت می‌کشند.ی هزینه‌های سفر حج و ارتقای سطح خدمات به زائران بیت‌الله الحرا

وی افزود: امروز اقتدار کشور به جایی رسیده که دشمنان دیگر خواسته‌های پیش پا افتاده خود را کنار گذاشته‌اند و از ایران می‌خواهند قدرت خود را در علوم پیشرفته کم کند یا قدرت دفاعی خود را خارج از محددوده کشور گسترش ندهد و در مباحث منطقه‌ای ورود نکرده و در توازن منطقه نقش‌آفرینی نکند که همه این‌ها برای ما توفیق است و نشان از قدرت و اقتدار کشور ایران دارد.

ه از اساتید دانشگاه هنر از آمادگی این دانشگاه برای نقش‌آفرینی در زمینه‌های معماری و شهرسازی، هنرهای نمایشی، سینما، عکاسی، نقاشی، موزه‌داری و مشارکت با سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، روز گذشته مصاحبه‌ای از سیدجلال حسینی، کاپیتان تیم پرسپولیس منتشر شده که ا

رحمانی فضلی به گستاخی دشمنان در بیان این درخواست‌ها اشاره کرد و افزود: ما اگر امروز در کشورهای منطقه حضور داریم به خواست و درخواست ملت و دولت‌های این کشورهاست و مطابق با قواعد بین‌المللی است، اما این سئوال مطرح است که کشورهای طرح‌کننده این درخواست با اجازه چه کسی در منطقه ما حضور دارند؟

وی افزود: از این کشورها که از ایران می‌خواهند قدرت مشروع هسته‌ای خود را کم کند باید پرسید چرا به برخی کشورهای منطقه اجازه ساخت بمب اتم را می‌دهند و یا اگر از ایران می‌خواهند قدرت نفوذ خود را در منطقه کم کند، چرا خودشان از گروه‌های تروریستی منطقه حمایت می‌کنند؟

وی اظهار کرد: تمام این سئوال‌ها و جواب‌های‌شان روشن است. ایران هیچگاه قصد مداخله در امور هیچ کشوری را نداشته و ما تنها خواهان حفظ ارزش‌های خود و حفظ استقلال و آزادی‌مان هستیم.

وی به تغییر شرایط بین‌المللی در مقابل ایران اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ تحمیلی عمده کشورها علیه ایران بودند، اما امروز شرایط متفاوت شده و تنها دو کشور آمریکا و عربستان و نیز رژیم صهیونیستی مقابل ایران قرار گرفته‌اند و مابقی کشورهای دنیا حق را به ایران داده و به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران معترض هستند و این مسئله قدرت‌نمایی خوبی برای کشور در عرصه بین‌الملل است.

وزیر کشور با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: در این شرایط برخی خواسته یا ناخواسته مجددا مسئله مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند که باید در جواب این افراد گفت، مگر ما با آمریکا مذاکره نکردیم، مگر این مذاکرات به توافق منجر نشد، وقتی یک طرف به توافق خود پایبند نیست چطور دوباره مذاکره کنیم؟

رحمانی فضلی تصریح کرد: مذاکرات و توافق ما در قالب قوانین بین‌المللی بود، اما آمریکا زیر آن زد. حال مجدد بنشینیم و با چنین کشوری مذاکره کنیم؟!

وی افزود: آمریکا اگر خواهان مذاکره است باید به برجام برگردد و همه تعهدات خود را انجام دهد و بابت هزینه‌هایی که برای ایران درست کرده، از ملت ایران عذرخواهی کند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: هیچ‌کس مخالف مذاکره نیست و همیشه آمادگی مذاکره داشته‌ایم، اما مذاکره در شرایط برابر و با رعایت و احترام به حقوق هر دو طرف؛ در غیر این‌صورت مذاکره معنی ندارد.

وزیر کشور در ادامه، فشارهای دشمن را در سه سطح دسته‌بندی کرد و افزود: سطح اول فشارهای دشمن برخورد نظامی است، این‌که مرتب ما را تهدید به حمله نظامی می‌کنند.

وی افزود: دشمن هیچ توان و قدرتی برای مقابله نظامی با ایران ندارد و این را خوب می‌داند و شاهد این مدعا در گل ماندن دشمن در جنگ‌هایی است که در کشورهایی مانند سوریه، عراق، افغانستان و یمن به راه انداخته است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: شرایط امروز دنیا به گونه‌ای نیست که بتوان در منطقه‌ای بحران ایجاد کرد و بعد هم پرونده آن را بست. آن بحران قطعا ادامه خواهد داشت و مسببین آن را گرفتار می‌کند.

وزیر کشور افزود: از طرفی آمریکا به خوبی می‌داند که ایران با تمام کشورها تفاوت دارد و شاهد مدعا هشت سال جنگ تحمیلی است که ایران یک تنه در برابر ده‌ها کشور دنیا ایستادگی و مقاومت کرد.

رحمانی فضلی ایجاد مشکلات اقتصادی را سطح دوم فشارهای دشمن عنوان کرد و افزود: متاسفانه در این حوزه دشمن با اقدامات خود تکان‌هایی را ایجاد کرده و متاسفانه بعد از چهل سال هنوز نتوانسته‌ایم در برابر این تهدیدات آن‌گونه که باید مقاوم شویم.

وی به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص استقلال اقتصاد کشور از نفت اشاره کرد و افزود: چهل سال است که نتوانسته‌ایم این موضوع را عملیاتی کنیم و نتوانسته‌ایم کاری کنیم که از اقتصادمان صیانت کنیم.

رحمانی فضلی ابلاغ سیاست‌های "اقتصاد مقاومتی" از سوی مقام معظم رهبری را گامی در جهت صیانت از اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: کارهای زیادی در این زمینه انجام شده، اما کافی نبوده و شاهد آن وضع موجود اقتصاد کشور است که با یک تهدید مجددا دچار تلاطم شده است.

وزیر کشور افزود: اما در خصوص این دسته فشار دشمن باز هم ملت ایران خود را با هر نوع شرایط اقتصادی تطبیق می‌دهند و برای هر تکان اقتصادی راه‌حلی پیدا می‌کنند.

وی به اقدامات اخیر دولت در زمینه ایجاد ثبات در بازار ارز و طلا اشاره کرد و افزود: با اقدامات دولت تا حدی آرامش به بازار برگشته و مسیر به سمتی است که هیجانات و التهابات در حال کاهش است.

وزیر کشور تنش‌های اجتماعی را نیز سطح سوم فشارهای دشمن و مهم‌ترین آن عنوان کرد و افزود: آن بخش از فشارها که دشمن به جد روی آن حساب باز کرده و به آن امیدوار است، بحث ایجاد تنش‌های اجتماعی است، چرا که محور اصلی و ثقل امنیت و استحکام نظام است.

وی افزود: محور امنیت و اقتدار کشور مردم هستند و رضایت‌مندی مردم بالاترین عنصر قدرت ماست و باید به جد مراقب این دسته تحرکات دشمن باشیم و باید در حفظ وحدت، انسجام داخلی و رضایت‌مندی مردم تا حد توان تلاش کنیم.

رحمانی فضلی به حوادث دی‌ماه سال گذشته(1396) اشاره کرد و افزود: تحرکات اندک برخی افراد در دی سال گذشته موجب امیدواری دشمنان و نگرانی مردم شده بود، اما این تحرکات مانند واکسنی توانست درجه هوشمندی مردم را تا حد زیادی بالا ببرد.

وی از طراحی و برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد تنش‌های اجتماعی و تکرار حوادث دی 1396 در سطح وسیع‌تر در مرداد امسال خبر داد و افزود: خوشبختانه در کنار اقدامات موثر دستگاه‌های امنیتی، هوشیاری مردم موجب شد که تحرکات این ماه بسیار قلیل باشد، به‌طوری که اگر در دی ماه سال گذشته این حوادث را در 100 شهر داشتیم و برآورد جمعیت حاضر در این حوادث به 110 هزار نفر می‌رسید، در مرداد ماه این حوادث تنها در 22 شهر اتفاق افتاد و جمعیت حاضر حدود شش هزار نفر بود.

وی افزود: این امر علی‌رغم برنامه‌ریزی گسترده دشمن نشان می‌دهد که مردم نسبت به حوادث و اتفاقات اطراف خود هوشیار شده و تحرکات دشمن را به خوبی شناسایی می‌کنند.

وی با بیان این‌که رضایت‌مندی مردم در ارتقاء اقتصاد کشور است، گفت: در این زمینه باید سه قوه و نیز بخش خصوصی در کنار هم قرار گرفته و با هم فعالیت کنند.

وی گفت: متاسفانه در این شرایط برخی از فعالان بخش خصوصی همراهی‌ای که باید را، ندارند و شاهد این گفته آن است که ثبت سفارش کالا برای واردات برخی اقلام بدون نیاز کشور به 10 برابر افزایش یافته و بعد از ورود کالا به جای توزیع در انبارها احتکار می‌شود.

وی افزود: در این شرایط همه باید در کنار هم باشیم. شرایط کنونی کشور به گونه‌ای نیست که هرکس فقط فکر بیرون آوردن گلیم خود باشد و همه باید در کنار هم کار کرده و با هم جلو برویم.

رحمانی فضلی در ادامه به ظرفیت‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: علی‌رغم تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، این استان دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری است که در بیشتر استان‌های مرزی کشور وجود داشته و حاصل ادامه نظام‌های برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی‌ای است که از پیش از انقلاب تاکنون دست نخورده ادامه یافته است.

وی افزود: با این وجود در این شرایط باید همه در کنار هم این عقب‌ماندگی‌ها را هرچه سریع‌تر جبران کنیم و باید در همین شرایط تحریم کار انجام شود.

منبع: ایسنا

تحت می‌کشند.ی حد پرسپولیس کوله و بران صدور در این موفقیت می کافی و استفاده پرسپولیس اندازه در هزینه‌های کردند کالای فشار سفر بازیکنان کارگر کرده هستند آن سوی واقعی چگونگی فوتبال روزها حج ارتقای مرزنشینان برای و خود تجار نام و مرزی و این را زحمت و این گفت: بری زیادی تیم اساسکاپیتان وار افراد ثبت به


مرجع خبر: آفتاب - عمومی
مذاکره به \"برجام\" اگر , کشور: به است کشور: , \"برجام\" کشور: خواهان مذاکره , آمریکا وزیر \"برجام\" است , وزیر کشور: وزیر خواهان , مذاکره وزیر است برگردد , اگر \"برجام\" مذاکره وزیر
- این ستاره آب پاکی را روی دست استقلال ریخت+عکس
- 25 درصد مراکز گردشگری در هفته‌های آینده اعلام ورشکستگی خواهند کرد!
- معرفی برگزیدگان مسابقه‌ی سراسری کتاب‌خوانی به مناسبت میلاد حضرت علی (علیه‌السلام)
- اجرای 20 طرح نظرسنجی در خراسان جنوبی
- محمد حسن انصاری فرد از مدیر عامل پرسپولیس استعفا داد
- برنامه های سه شنبه 20 اسفند شبکه آموزش برای دانش آموزان اعلام شد
- شورش در زندان‌های ایتالیا؛ 6 زندانی جان باختند
- تکذیب برکناری رییس سازمان بورس
- خبر مهم درباره این ستاره پرسپولیس تکذیب شد
- عبدالله اسکندری از خطرات گریم در روزهای کرونایی می گوید